Аутсорсингът като част от стратегията за оцеляване в обстановка на пандемия

Пандемията трансформира редица индустрии – от търговията на дребно и транспорта, чак до образованието и здравеопазването. Много компании осъзнаха, че стратегиите им за оцеляване не успяха да се справят с мащаба на последиците от коронавируса. Намаленият паричен поток, който отчитат редица бизнеси, се дължи главно на забавяне в поръчките или трудности при обслужването на клиенти.

И все пак сред целия този хаос има потенциал за оцеляване. Според едно американско проучване в подобни трудни периоди единственото решение е да се действа агресивно, за да се запази пазарният дял. Изчакването и липсата на активност със сигурност не са правилна стратегия за поддържане на бизнеса.

Под “агресивни“ действия следва да се разбира повече от прилагане на структурни промени в бизнес модела. Идеята е да се преосмислят внимателно всички аспекти от бизнеса – от бизнес културата, през веригата за доставки, чак до потребителското изживяване. Компаниите трябва да инвестират в адаптивност и устойчивост и да изградят дългосрочната си бизнес стратегия около тези два инструмента за оцеляване.

Аутсорсингът е именно това – възможност за мащабиране на Вашия бизнес. Все повече бизнеси оценяват предимствата на аутсорсването в турбулентни времена като сегашните. Кои са те? Ще Ви дадем 5 причини, заради които си заслужава да делегирате част от работата си на опитен външен изпълнител:

№1 Оптимизация на разходите

Разходите, свързани със служителите, съставляват значителна част от бюджета на всеки бизнес. Една рентабилна алтернатива на това е да наемете висококвалифициран екип, който чрез своя опит, контакти и добри практики от бранша да подобри качеството на Вашите услуги/продукти, без това да се отрази негативно на бюджета Ви.

Независимо дали става дума за колцентър или друг външен изпълнител, аутсорсингът Ви позволява да сте гъвкави с ресурсите си, за да отговорите на съответните бизнес условия. Работата с външен изпълнител може да оптимизира оперативните Ви разходи между 25 и 60% - средства, които да инвестирате в подобряване на услугите или продуктите си, а защо не и във въвеждането на нови такива.

№2 Удовлетвореността на клиентите

Една от основните промени по време на пандемията е високият ръст на онлайн поръчките – тенденция, която обещава да се задържи и след края на кризата, породена от коронавируса. Заедно с повишения брой поръчки, се промениха и потребителските изисквания за бързина и комуникация с брандовете.

Клиентите все по-трудно толерират грешки от рода на неполучени пратки, забавени поръчки и ниско/лошо качество на клиентско обслужване. Заради голямата (и ожесточена конкуренция) потребителите изискват най-доброто, а ако не го получат, много бързо откриват друг търговец, който да им го предложи.

Аутсорсването на фулфилмънта (целият процес по складиране, приемане и обработване и експедиция на поръчки) гарантира постоянство и професионализъм в начина, по който достигате до клиентите си. Това предимство не се изчерпва само до подсигуряването на инфо линия 24/7 за Вашите потребители. Опитният външен изпълнител ще се грижи за репутацията на бранда Ви и ще Ви предоставя подробна информация за това как се променят клиентските нужди и очаквания. Тази информация е по-ценна от злато във времена на несигурност и ускоряващи се промени.

№3 Конкурентоспособност

По време на корона кризата освен напрежението от оцеляване се появи и натиск за “ъпгрейдване“ на бизнеса. Много бизнеси бяха принудени да преосмислят начините, по които оперират, за да предоставят на клиентите си повече стойност и по-подходящи продукти/услуги.

Забелязва се тенденция към въвеждане на иновации и търсене на алтернативни подходи за справяне с конкурентните предизвикателства. И кой може да Ви е най-полезен, за да бъдете в крак с тази тенденция? Експертният аутсорсинг екип е добре запознат с технологичните въведения за оптимизиране на процесите и повишаване на клиентската ангажираност с Вашия бизнес. Тези познания ще Ви дадат значителен тласък пред конкурентите.

№4 Ускорена дигитална трансформация

Само за период от няколко месеца бизнес анализаторите отчитат промени в дигиталната трансформация, които биха се случили за период от близо две години, ако не беше пандемията. Все повече компании инвестират в имплементирането на нови технологии, с които да таргетират и достигат до повече (нови) клиенти.

В този контекст основното предимство в работата с външен изпълнител е бързината и лекотата, с която подобни технологични иновации могат да се внедрят във Вашите бизнес операции. Екипът от експерти може да прецени коя иновация (напр. чат-ботове, AI /изкуствен интелект/, добавена реалност и др.) ще отговори най-добре на нуждите на бизнеса и на клиентите Ви, за да постигнете максимално добри резултати.

№5 Управление на риска

Отминаха дните на управление на риска за запазване на статуквото. Несигурните времена, породени от пандемията, предефинираха т.нар. risk management. Бизнесите трябва да разширят спектъра си от функции, в които управляват риска, за да се приспособят към постоянно променящите се условия. С други думи, управлението на риска вече се разглежда като неразривно свързано с дългосрочната устойчивост и гъвкавост.

В какво се изразява този риск? В невъзможността на една компания да прави бързи и плавни промени, за да работи по нов начин или на нов мащаб. Затова и аутсорсването е толкова необходимо, тъй като значително улеснява тези периоди на преходи и промени. Външният изпълнител се явява подходящ стратегически партньор, който да помага в поддържането на непрекъсната работа и обслужването на клиенти дори в най-трудните времена.

В заключение може да добавим още, че всички изброени предимства на аутсорсинга имат мултиплициращ ефект за Вашия бизнес. Вие ще станете по-конкурентни и по-гъвкави в условията на бързо променящите се пазарни условия. Това ще Ви донесе дългосрочна устойчивост, която да превърнете в главния герой в своята бизнес стратегия за оцеляване по време на пандемия.

Ако все още имате въпроси и притеснения относно аутсорсинга, не се колебайте да ни потърсите на тел. 0897880023 или 02/4340845 или на имейл info@metrica.bg. Ние с удоволствие ще Ви съдействаме, за да постигнем заедно повече за Вашия бизнес.

 

Автор: Яна Петрова

Comments for this post are closed.